Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Iłży

"Dobry Start"

PROGRAM „DOBRY START”

 

W 2019 r. nie zostały zmienione zasady związane ze składaniem, rozpatrywaniem i przyznawniem świadczenia "Dobry Start" i obowiązyją dokładnie takie same jak w roku poprzednim 2018.

Od 1 lipca 2019r. rusza nabór wniosków na program „Dobry start”, w formie jednorazowego świadczenia pieniężnego w wysokości 300 zł na każde uczące się dziecko. Świadczenie przysługuje niezależnie od dochodu, na dzieci od pierwszej klasy szkoły podstawowej do ukończenia 20 roku życia. W przypadku dzieci niepełnosprawnych świadczenia będą wypłacane do 24. roku życia. 

Na dziecko odbywające roczne przygotowanie przedszkolne świadczenie „Dobry start” nie przysługuje.

 


Wnioski o wypłatę świadczenia „Dobry start” będzie można składać  od 1 lipca 2019r. drogą elektroniczną  za pomocą:

  • portalu empatia.mrpips.gov.pl,
  • portalu PUE ZUS
  • bankowości elektronicznej.
     

Wniosek o świadczenie „Dobry start” należy złożyć w gminie, w której mieszkamy.

Od 1 sierpnia 2019r. przyjmowane będą wnioski składane drogą tradycyjną (papierowo). Wnioski można składać w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej  w Iłży:

  • ul. Rynek 11 w godzinach: poniedziałek od 800 do 1600, wtorek – piątek  od  715 do 1515
     

Wzór wniosku dostępny będzie na stronie https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie.



W przypadku złożenia w okresie lipiec-sierpień prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku, jego rozpatrzenie i wypłata świadczenia nastąpi nie później niż do końca września danego roku. W przypadku wniosków składanych w późniejszym terminie, rozpatrzenie wniosku i wypłata świadczenia nastąpi w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.


Ważne!!!
Wniosek należy złożyć do 30 listopada 2019r.


 

W trosce o Państwa wygodę i usprawnienie obsługi, zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną już od 1 lipca 2019r.

Adresy poczty elektronicznej, z których będzie wysyłana informacja o przyznaniu świadczenia „Dobry Start” na wskazany adres poczty elektronicznej (o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku): mgops@ilza.pl

 


UWAGA!!!
W przypadku otrzymania informacji o przyznaniu świadczenia „Dobry Start” prosimy nie odpowiadać na maila.


 

INFOGRAFIKA

Godziny otwarcia:

Poniedziałek
                       800-1600
Wtorek                       715- 1515
Środa                       715- 1515
Czwartek                       715- 1515
Piątek                       715- 1515  


Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Sierpień 2019
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1